5 Super potravín pre ženy po 40ke

Každá životná etapa je jedinečná. Vo vašej dvadsiatke a tridsiatke je metabolizmus rýchlejší. Ženy po 40ke sa potrebujú omnoho viac sústrediť na svoje zdravie. Metabolizmus sa spomaľuje a hormóny sa tiež začínajú “správať” inak.

Telo sa skrátka mení a ženy po 40ke sa musia o seba starať intenzívnejšie, pravidelne a hlavne s láskou 😊 Výnimkou nie je ani jedálny lístok. Ten si tiež bude vyžadovať zmenu.

Ženy po 40ke musia dávať pozor na výživu svojho tela. Je pravdepodobné, že sa môžu začať objavovať prvé známky menopauzy. Hormonálne zmeny spôsobujú výkyvy nálady, kolísanie hmotnosti, psychickú záťaž…. a vtedy je naozaj dôležité byť k svojmu telu maximálne pozorná a láskavá.

Životný štýl – ženy po 40ke

Čo by som odporúčala ženám po 40ke?

Ostante aktívne

Buďte aktívne

A hovorím o akomkoľvek športe, cvičebnom režime, akákoľvek pohybová aktivita, ktorá vás baví, robí vám radosť pôsobí dobre na vaše telo. Odporúčam vykonávať tieto aktivity 3-4 krát do týždňa.

Takýmto spôsobom zostanete fit a aktívne. A nielen vaše telo ale i myseľ. Lebo pohyb blahodárne pôsobí i na myseľ a náladu.

Dbajte na správnu výživu vášho tela

Výživa vášho tela

Výživa hrá naozaj veľmi dôležitú rolu v živote ženy. Obzvlášť ženy po 40ke. Jedlo je liek. Jedzte striedmo, zdravo a pravidelne.

Hydratujte – pitný režim

Hydratujte – pitný režim

Túto časť by som ani nemusela spomenúť, ale predsa. Neodpustím si to 😊 Nielenže je pravidelný prísun vody dôležitý pre vaše orgány, tlak, metabolizmus …

Ale sú tu aj iné špeci veci. Vedeli ste, že ženy po 40ke sú viac náchylnejšie na infekcie močových ciest? A práve pravidelný pitný režim je skvelý ako prevencia proti týmto infekciám.

Cestujte a objavujte nové destinácie

Cestujte

V tomto veku sme sa už dávno naučili zvládať mnoho vecí naraz. Je dôležité sa zregenerovať a dopriať si odpočinok. A práve nové destinácie môžu pôsobiť blahodárne na vaše telo ale i myseľ. A to je skvelá kombinácia.

Absolvujte pravidelné lekárske prehliadky

Pravidelné prehliadky

Prevencia, prevencia, prevencia. Je vždy lepšia ako samotná liečba. 40ka je presne ten vek, kedy je fajn začať s pravidelnými polročnými alebo ročnými prehliadkami. 😊

5 Super potravín pre ženy po 40ke

Ľanové semienka

Ľanové semienka

Ľanové semienka sú dobré v každom veku, ale pre ženy po 40ke, kedy sa deje v tele veľmi veľa zmien, je táto potravina ako balzam. Sú naozaj skvelým zdrojom omega 3 mastných kyselín, ktoré prispievajú k zdravej mysli, podporujú sústredenie a zdravé fungovanie srdca. Plus sú skvelé na črevá. https://superlady.sk/?s=zdrav%C3%A9+ra%C5%88ajkyTIP: ľanové semienka pomeľte a posypte si nimi napríklad ovsenú kašu, alebo ich pridajte do smoothie a pripravte si zdravé raňajky.

Horká čokoláda

Horká čokoláda

Pestrá strava a zelená zelenina je dobrá ale vitamíny sú aj o inom než o šaláte a brokolici. Horká čokoláda sa môže zdať skôr ako luxus 😊 alebo ako nejaké zhrešenie ale skutočnosť je taká, že obsahuje celú škálu benefitov pre naše telo – a obzvlášť pre starnúcu pokožku – pardon ZRELÚ pokožku 😊.

Teraz použijem trošku chémie – horká čokoláda obsahuje zlúčeninu zvanú flavanol. A práve táto zlúčenina pomáha pokožke “dozrievať” tak ako má a tým pádom vyzerá mladšie.

Flavanol pomáha pokožke vyzerať nielen mladšie, ale aj hladšie a chráni pokožku pred slnečným žiarením. Ale nezabúdajme na kvalitu. Ideálna je čokoláda s obsahom kakaa minimálne 70%.

Práve takéto množstvo je dôležité, aby hladina flavanolu bola dostatočne vysoká a dostavili sa všetky tie skvelé účinky.

TIP : Vyskúšajte túto skvelú a zdravú maškrtu s obsahom kakaa.

Cesnak

Cesnak

Cesnak je naozaj zázrak. Obzvlášť pre ženy po 40ke, ktoré sú viac náchylné na rednutie kostí, osteoporózu, artritídu. Nebudeme si klamať 40ka je krásny vek, ale prináša so sebou i nové výzvy 😊

A jednou z týchto výziev je aj rednutie kostí a práve cesnak môže pomôcť minimalizovať rednutie kostí a to tak, že zvyšuje hladinu estrogénu. Hormóny sú mršky a vedia narobiť v tele veľa zla ak sú v nerovnováhe. Po 40ke sa táto nerovnováha môže zosilniť.

TIP: Cesnak je výborná pochutina do jedál, pomazánok, polievok. Skúste túto výbornú cuketovú polievku s pár strúčikmi cesnaku.

Mrkva

Mrkva

Mrkva je nabitá beta karoténom – pigment zodpovedný za krásny žiarivý odtieň mrkvy. Beta karotén sa chemickou reakciou zmení na vitamín A. Vitamín A je doslova superstar. Je zodpovedný za podporu imunitného systému a taktiež za zdravé očí.

Ďalšie vitamíny, ktoré mrkva obsahuje sú potasium, ktoré je zodpovedné za stabilizáciu tlaku, vlákninu a vitamín K, ktoré je zodpovedné za zdravé kosti.

TIP: Aby ste dostali do tela ešte viac mrkvy, skúste tieto chutné šošovicovo-mrkvové fašírky.

Arašidové maslo

Arašidové maslo

Ak ste hľadali maškrtu, ktorá je bohatá na bielkoviny, zaženie pocit hladu a dá vám správnu energiu, tak arašidové maslo je tá “pravá orechová” voľba.

Odporúčam siahnúť po organickej verzii arašidového masla bez pridania cukru. Nehovoriac o pesticídoch a konzervačných látkach. TIP : V našej strave by mali prevládať skôr rastlinné ako živočíšne bielkoviny. Sú ľahšie stráviteľné.

Klub 40ničok

Dámy, zaujímalo by ma, koľko z vás je tu po štyridsiatke.

Mám nápad. Tie z vás, ktoré si dnes našli chíľku pre seba a strávili ju so mnou a sú po 40ke, okomentujte tento článok AJ JA 😊

Uvidíme aký veľký klub 40tničok alebo po 40tničok tu máme 😊. Drahé Superladies, nezabúdajte, že vek je len číslo.

Vaša Evka.

Evka Petrovičová
Pomáham ženám chudnúť a stať sa najnovšou verziou ženy- SUPERLADY. Mojím cieľom je pomôcť ženám schudnúť raz a navždy, BEZ JOJO EFEKTU a aby sa naučili milovať svoje telo bez žiadnych výčitiek.
Komentáre
  1. Anna píše:

    Veľmi je to vynikajúce a som šťastná ze som spoznala také. Zdravé potraviny

  2. Renáta píše:

    Ahojte. Skvelé tipy. Ďakujem krásne.
    Aj ja som po 40tke

  3. Jana Čierna píše:

    Aj ja

  4. Viera Malučká píše:

    AJ JA

  5. Chiara píše:

    Aj ja (69)

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů