Ako naštartovať svoj deň a nastaviť si rannú rutinu

Ako naštartovať svoj deň a nastaviť si rannú rutinu? Možno niektoré z vás majú presné návyky, ktoré ráno dodržiavajú a niektoré možno ráno len vstanú a idú 😊

Hm, neviem ako vy, ale ja na rannú rutinu nedám dopustiť. Je to spôsob, ako si kvalitne odštartovať svoj deň, nabudiť telo, myseľ, motiváciu.

Vaše ráno nastaví “latku” a energiu vášho dňa. A v konečnom dôsledku je to i čas pre seba. Určite ste počuli, že úspešní ľudia majú spoločné isté zvyky. Jedným z týchto zvykov (okrem iných) je i ranná rutina.

Predstavme si dva scenáre – dve rána.

Jedno ráno je chaotické, uponáhľané a vy sa cítite, že:  ČO? POMÓC! NESTÍHAM NIČ.

Druhé ráno je kľudné, usporiadané a takýto začiatok dňa robí doslova zázraky. Vaša myseľ rieši situácie krok po kroku a vaše sústredenie je pripravené zamieriť a riešiť úlohy.

V čom je rozdiel?

Ranná rutina

Ranná rutina. Áno. Tak jednoduché. Ranná rutina môže kompletne zmeniť nielen váš deň, ale i váš život. Ranná rutina je skrátka super sila všetkých úspešných ľudí.

V dnešnom článku si povieme prečo mať rannú rutinu, ako si ju vytvoriť a čo by mala zahŕňať.

Tak krásky moje, káva, čaj alebo čerstvý džús do ruky, nôžky hore a poďme na to!

Ako naštartovať svoj deň

Aké sú výhody dobre nastavenej rannej rutiny

Tak napríklad:

Menej stresu

Možno sa to zdá byť zvláštne, možno trochu klišé, no tým, že vašim ránam dodáte smer, zámer a nejakú tú organizovanú  aktivitu, znížite tým množstvo stresu vo vašom živote.

PREČO?

Pretože viete presne čo idete robiť každé ráno. Nemusíte and tým rozmýšľať, skrátka idete a spravíte to. Táto “pravidelnosť” vám dá pocit kontroly a kľudu.

Namiesto rýchleho prebudenia a naháňania sa, začínate deň s pocitom kľudu a kontroly. Super nie? 😊

Hospodárenie s mentálnou energiou

Mentálna energia

Hm, čo to je mentálna energia? Pravdou je, že máte obmedzené množstvo mentálnej energie. Každé rozhodnutie, každé riešenie problému, každá vaša akcia si vyžaduje časť vašej energie.

Keď máte rannú rutinu, eliminujete počet rozhodnutí, ktoré musíte urobiť. A tomuto sa hovorí skvelé hospodárenie s mentálnou energiou.

Pikoška: Práve kvôli minimalizovaniu rozhodnutí si počas svojho “prezidentovania” Barack Obama zvolil, že obliekať si bude len šedé a modré obleky. Je to trošku extrém, ale i tak dámy – nie je to geniálne?

Stihnete urobiť viac vecí

Spravených viac vecí

No, na prvý pohľad to nedáva zmysel. Mám mať rannú rutinu t.j. mám vykonávať ráno nejaké aktivity a ešte aj viac stihnem??? Skutočnosť je taká, že ranná rutina vás stimuluje.

Namiesto toho, aby ste sa potom, čo vstanetez nohy na nohu pomaly dostali napr. do kúpeľne alebo kuchyne, začnete robiť špecifické opakujúce sa raňajšie činnosti.

Mať takéto – nazvem to “preddefinované” aktivity, ktoré začínajú v rovnaký čas je absolútne kľúčové na to, aby ste efektívne odštartovali svoj deň a to hneď potom, ako sa prebudíte.

Ako si vytvoriť perfektnú rannú rutinu

Teraz už viete, prečo je ranná rutina dôležitá. Poďme si teraz objasniť, ako si ju vytvoríte.

V podstate neexistuje žiadne jednoznačné pravidlo, ako si vytvoriť rannú rutinu. Môžem iba zdieľať všeobecné postupy, ktoré dodržiavam i ja a môžu vám slúžiť ako návod.

Nekomplikujte veci

Ak by vaša ranná rutina mala príliš veľa aktivít a trvala by príliš dlho, odradilo by vás to. A to predsa nechceme. Minulo by sa to účinku. Začnite pomaly a malými krokmi.

Definujte si svoje PREČO

Aby ste si definovali svoju rannú rutinu dodržiavali ju, je absolútne nevyhnutné vedieť ten tajný a jediný dôvod, prečo to celé robíte. Vedieť vaše prečo. Nemali by ste cítiť odpor alebo sa príliš nútiť.

Na rannú rutinu by ste sa mali tešiť a cítiť, že vám to celé dáva zmysel a robí vám to dobre na tele i na duši. Preto je vaše PREČO v celom tomto procese dôležité.

Viac o sile vášho PREČO píšem v knihe SOM SUPERLADY

Napíšte si zoznam činností

Zoznam činností

Vždy, keď začíname niečo nové a nie je to ešte náš zvyk, náš mozog a celé telo vytvára odpor. Vaša myseľ sa bude snažiť vymyslieť výhovorku, prečo sa do týchto ranných aktivít nepustiť. 

Poznáte napríklad tieto? 🙂

  • Ešte chvíľku si zdriemnem
  • Tá posteľ je tak pohodlná
  • Alebo táto je TOP – zaslúžim si predsa pár minút naviac, dnes asi nie. Zajtra.

Ak máme svoj zoznam po ruke, máme “vodítko” čo kedy robiť. Trvá približne 30-60 dní, kým si z toho spravíte naozaj pevný zvyk. Potom už zoznam nebude potrebný.

Ako by mohla ranná rutina vyzerať

Typy, ktoré spomeniem, som sama dala do praxe a robím ich pravidelne. Moje ráno by už bez týchto aktivít snáď už nebolo ani ráno. Veľmi som si tieto činnosti obľúbila. Dávajú mi silu a zmysel.

Skorý ranný budíček

Skorý ranný budíček

Väčšina úspešných ľudí vstáva veľmi skoro, aby začali svoj deň v kľude, zatiaľ čo zvyšok populácie ešte spí, alebo sa pomaly prebúdza.

Uvediem zopár skvelých ľudí a ich ranné aktivity

  • Dwayne  „The Rock“ Johnsonvstáva pred 4tou ráno. V telocvični je už o 4tej ráno. Potom má raňajky a o 7:00 má druhý tréning.
  • Tim Cook – Riaditeľ spoločnosti Apple – vstáva o 3:45. Zacvičí si, prečíta noviny a pozrie si maily.
  • Oprah Winfreyvstáva o 6:20. Začína cvičením, nasleduje meditácia a raňajky.

Chápete kam mierim. Je to jednoduché. Tým, že vstanete tak skoro, máte priestor na všetky tie skvelé aktivity. Máte priestor samé pre seba.

Hydratácia

Hydratácia

Vaše telo bolo bez vody celú noc a je mierne dehydrované. Je dôležité vypiť ráno aspoň pohár vody. Voda povzbudí vašu myseľ, pamäť, koncentráciu a celkový fyzický výkon.

Ak si neviete odpustiť rannú kávičku, odporúčam piť vodu buď spolu s kávou, alebo hneď po nej. Pitný režim je základ.

Cvičenie

Cvičenie

Tak toto nechávam úplne na vás. Je nad slnko jasné, že cvičenie je balzám na telo i dušu. Obzvlášť ráno. Dwayne Johnson zdvíha ráno činky, Oprah cvičí kardio, ja praktizujem jógu.

Cvičenie zvyšuje energiu, ukľudňuje “rozbúrené” myšlienky a udržuje cievy pružné.

Tip: Skúste možno len zopár drepov, klikov alebo jednoduchý strečing.

Meditujte

Meditácia

Dostať sa do fázy, kedy dokážeme ukľudniť myseľ a pripraviť naše telo k meditácii trvá každému rôzne.

Meditácie sú skvelé na odbúranie úzkosti, posilnenie intuície, vnímanie samej seba, zlepšenie emocionálneho zdravia, zlepšuje spánok a mnohé iné benefity.

Meditáciu už praktizujem zopár rokov a stále sa učím. Je to skvelý spôsob sebapoznania.

Teraz by ma naozaj zaujímalo ako vyzerá vaše ráno :). Chceli by ste na ňom niečo zmeniť? Ak áno, čo by to bolo? Alebo ste spokojné s tým ako to máte? Hm, ako to teda máte? Neváhajte a dajte mi vedieť. Teším sa na každý komentár, typ či otázku.

A nezabudnite, ak ste sa rozhodli urobiť krok vpred, ale neviete úplne kde a ako začať, pripojte sa k stovkám úžasných žien. Pridajte sa do SUPERLADY KOMUNITY a už nikdy v tom nebudete samé.

Superlady komunita

Prajem vám krásny deň. A nech sú vaše rána silnými štartérmi vašich dní.

Evka.

Evka Petrovičová
Pomáham ženám chudnúť a stať sa najnovšou verziou ženy- SUPERLADY. Mojím cieľom je pomôcť ženám schudnúť raz a navždy, BEZ JOJO EFEKTU a aby sa naučili milovať svoje telo bez žiadnych výčitiek.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů