Ako sa chrániť pred chorobami prirodzene

Ako sa chrániť pred chorobami prirodzene? Hm, nedávno som čítala zaujímavý článok o vitamínoch, pohybe, prevencii a o ich vplyve na naše telo a celkové zdravie.

Bola som prekvapená (štúdie, ktoré sa vykonali), ako už len samotný pohyb vplýva nielen na fyzické, ale i psychické zdravie.

A ak sa k tomu pridajú správne vitamíny, správne potraviny a zníženie stresu, ste na skvelej ceste k vytváraniu si účinného “obranného štítu” voči chorobám či vírusom.

Odolnosť voči vírusom je momentálne aktuálna téma vo svete, a preto ma celková téma imunita, prevencia a vitamíny inšpirovali k zdieľanie tejto myšlienky v dnešnom článku.

Uveďme veci na správnu mieru

Ale ešte pred tým, ako sa dostaneme ďalej, chcem uviesť veci na správnu mieru 😊 Toto nie je anti-kampaň proti zdravotníctvu.

Nachádzame sa na platforme Superlady, kde informácie, správy, zdieľané emócie nemajú nič spoločné s politikou, či názormi politikov.

Na tejto platforme sa nachádzajú skvelé, uvedomelé ženy, ktoré chcú na sebe pracovať a svojimi výsledkami zmeniť nielen seba, ale i inšpirovať okolie.

Informácie, ktoré uvádzam a zdieľam sú výsledkom niekoľko ročných skúseností, práce s ľuďmi, štúdií a spolupráce s lekármi.

Tak, pokiaľ sme si toto ozrejmili, môžeme pokračovať ďalej 😊

Prevencia

Tvrdenie, že prevencia je vždy lepšia než liečba je temer už klišé. Jedným z efektívnych a zároveň i vedecky dokázaných spôsobov, ako znížiť riziko náročného priebehu nielen Corona vírusu je prvotne PREVENCIA.

Okrem iného je potrebné výrazne zvýšiť pohybovú aktivitu. I keď v domácom prostredí, no aspoň na tridsať minút denne.

Ideálne je ak denne spravíte 10 000 krokov vrátane všetkých aktivít doma či v prírode. Alebo si zacvičíte jednoduché cviky.

Inšpiráciou vám môžu byť videá, kde ukazujem niekoľko cvikov za pár minút z mojej obývačky 😊

Čo dávame do úst

čo dávame do úsť

Odporúča sa skonzumovať pol kila zeleniny a ovocia – čerstvého alebo v mrazenej forme. Nezabúdajte na skvelú vlákninu. Biele pečivo postupne nahrádzajte celozrnným.

V kuchyni by nám nemali chýbať ani strukoviny a kyslomliečne produkty či ryby.

Ak si nemôžete dopriať rybu, skúste príjem omega 3 mastných kyselín nahradiť iným zdrojom. Napr. Orechy, semená, avokádo a rôzne oleje. Skvelý je olivový, repkový, tekvicový či orechový.

Odpočinok

Odpočinok

Pripomínam ako moc dôležitý je príjem tekutín. POZOR! Žiadne sladké alebo inak ochutené nápoje. Ideálne sú minerálne jemne perlivé alebo neperlivé vody.

Veľmi dôležité je dopriať si neprerušovaný a kľudný spánok. Ak ste prekonali ochorenie Covid-19, je vhodné vyhnúť sa na niekoľko týždňov intenzívnej pohybovej aktivite, pretože telo sa ešte stále “spamätáva” a regeneruje.

Dôležité je odpočinúť si

Najviac dôležité je počúvanie vlastného tela.

Pohyb

Pozastavenie pohybových aktivít, alebo inej fyzickej činnosti môže mať negatívny vplyv na udržanie sily. Odhaduje sa, že nečinnosť môže spôsobiť až 10%tnú stratu kondície každý týždeň.

I keď máte Corona vírus alebo iný vírus a neprejavujete žiadne príznaky, odporúča sa vynechať fyzickú záťaž aspoň na dva – tri týždne.

Predsa len telo v tichosti bojuje s ochorením a treba mu pomôcť. Fyzická záťaž by celý proces boja s ochorením i samotnou regeneráciou len spomalila alebo skomplikovala.

A toto platí či pri nádche, chrípke alebo sezónnej alergii, dočasnej únave, či pri prudkom poklese železa  …

Telo má mať počas boja s ochorením kľudový režim. Neznamená to, že ste lenivé alebo že stagnujete. Znamená to, že ste si dali potrebnú pauzu a k pohybu sa vrátite postupne, plynule a v plnej sile 😊

Telo má mať počas boja s ochorením kľudový režim.

Pohyb má vplyv nielen na telo, ale i myseľ. Psychická pohoda je veľmi častý dôvod, prečo ľudia začnú cvičiť. Po cvičení je telo i myseľ uvoľnené, pripravené zvládať situácie, ktoré nám deň „prihrá“ do cesty.

Pohyb

Ideálne je, ak si môžete zacvičiť skoro ráno pred tým, než deň ešte len začne.

Ale je pravda, že každý ten život máme iný a máme iné možnosti a nie vždy sa podarí trénovať hneď ráno.

Pravdou je, že sedenie človeka zabíja.

Štúdie potvrdili, že ľudia, ktorí sedia viac ako tri hodiny denne, sa dožívajú o dva roky menej než ľudia, ktorí sedia menej ako tri hodiny. Ľudské telo je skrátka vytvorené na to, aby sa hýbalo.

Pohybom môžeme veľmi znížiť riziko kardiovaskulárnych ochorení, riziko cukrovky, či rakoviny.

Stres

Stres

Pohyb a cvičenie pomáhajú odbúravať hormóny stresu ako kortizol a adrenalín. Stres je jeden z faktorov, ktorý ľudí núti jesť viac, než by mali.

Pohyb síce nie je alfa a omega na všetky ťažkosti, alebo nejaký nepriestrelný návod na sto percente úspešné chudnutie, ale definitívne pomôže žiť zdravšie a kvalitnejšie.

Ak sa všetko doplní kvalitnými vitamínmi, je to jednoduchý, prirodzený a fungujúci recept ako na vírusy alebo keď už aj vírus máme, ako ho zvládať čo najlepšie.

Nepodceňujme pohyb, nepodceňujme múdrosť nášho tela Všetko čo potrebujeme vedieť už vlastne vieme a mám, len treba počúvať.

stíšiť myseľ a počúvať telo

Prajem vám krásny zdravý deň.

Evka.

Evka Petrovičová
Pomáham ženám chudnúť a stať sa najnovšou verziou ženy- SUPERLADY. Mojím cieľom je pomôcť ženám schudnúť raz a navždy, BEZ JOJO EFEKTU a aby sa naučili milovať svoje telo bez žiadnych výčitiek.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů