CHUTNÝ A ZDRAVÝ BROKOLICOVÝ KOLÁČ

Milujem, keď môžem pripraviť, rychlý a k tomu chutný a zdravý obed. A tento brokolicový koláč je presne jeden z receptov, pri ktorom strávite prípravou maximálne 30 minút. Tento recept mám od mojej klientky, ktorá si ho robieva pravidelne, na jej podnet som si ho spravila aj ja a bol naozaj perfektný. Preto som sa rozhodla podeliť sa s vami o tento chutný recept. Verím, že aj vám bude chutiť. Pripravite si k nemu zeleninový šalát, alebo si len nakrájajte k nemu zeleninku a obed, ako vyšity 🙂

AKO SPRÁVNE VYBRAŤ A PRIPRAVIŤ BROKOLICU ?

V prvom rade si z obchodu vyberte tú správnu, čerstvú. Mala by byť pekne zelená s uzavretými kvietkami, bez náznakov mokvania a plesne. Keď je brokolica už v potravinách žltozelená, je stará alebo zle skladovaná. Doma v chladničke ju skladujte maximálne dva dni.

Ak chcete z brokolice prijať v maximálnom množstve aj vitamín C, aj karotén, musíte na to ísť šalamúnsky. Varením vo vode sa totiž znižuje obsah vitamínu C, no karotén zas prijímame lepšie v uvarenej forme. Preto je najlepšie variť ju nad parou v uzavretom hrnci a len nevyhnutne krátko, cca 5 minút.

Ak nechcete, aby vás z nej nafukovalo, jedzte len zelenú hlavičku a nie hrubú „stonku“. Brokolica je výborná do šalátov, ale aj ako príloha k mäsu, syru či do polievok.

Má dvojnásobne viac vitamínu C ako pomaranč, oveľa viac vitamínu E ako ostatná zelenina a z minerálov v nej nájdete draslík, horčík, selén, fosfor a železo. Vápnika má dokonca toľko čo mlieko, preto sa odporúča jesť hlavne ľuďom s alergiou na laktózu.

BROKOLICOVÝ KOLÁČ

ČO BUDEME POTREBOVAŤ ?

  • 1ks brokolica
  • 1ks biely jogurt
  • 4ks vajcia
  • šunka alebo kuracie mäso
  • čierne korenie
  • soľ
  • syr na strúhanie

POSTUP:

Brokolicu sparíme, necháme vychladnúť  a následne nakrájame na drobné časti.Pridáme jogurt, vajíčka, nakrájanú šunku alebo kuracie mäsko (ktoré sme si opražili na oleji), soľ, korenie a premiešame.

Navrstvíme do zapekacej misy, ktorú si potrieme olejom, alebo vyložíme papierom na pečenie. Pečieme vo vyhriatej trúbe pri teplote 200 stup. Cca 15-20 min.

Tesne pred koncom posypeme syrom a podávame so zeleninovým šalátom.

Prajem dobrú chuť 🙂 

Evka Petrovičová
Pomáham ženám chudnúť a stať sa najnovšou verziou ženy- SUPERLADY. Mojím cieľom je pomôcť ženám schudnúť raz a navždy, BEZ JOJO EFEKTU a aby sa naučili milovať svoje telo bez žiadnych výčitiek.