Čo jesť na raňajky aby som mala energiu?

Niekedy sa môže zdať, že veci sú už jasné a samozrejmé. Napríklad také RAŇAJKY. Všade sa hovorí, ako sú raňajky dôležité. A predsa je ešte mnoho ľudí, ktorí tento dôležitý krok na začiatku dňa vynechávajú :(.

Hladná verzus sýta

Raňajky sú neoddeliteľnou a najdôležitejšou časťou dňa. Po prebudení je hladina cukru v krvi nízka, pretože sme niekoľko hodín vôbec nič nejedli.

Preto je dôležité dobiť si energiu dobrými raňajkami a pripraviť sa na zdolávanie výziev, ktoré nám prídu počas dňa do cesty. 😊

Toto je ten ideálny scenár. ALE …

Mnoho ľudí automaticky siahne po tej najmenej vhodnej variante, akou je napríklad káva a croasant.

Alebo varianta číslo dva: mnoho ľudí sa dopustí chyby tým, že neraňajkujú vôbec a miesto toho si dajú kávu alebo čaj + nikotín.

Akonáhle začne hladina cukru v krvi opäť klesať, je pravdepodobné, že ľudia, ktorí neraňajkujú rezignujú a začnú sa „dotláčať“ vysokoglykemickými potravinami, ako sú napríklad toasty alebo už spomínané croasanty.

Toto nie je energia

Toto je ten horší, ale bohužiaľ dosť častý scenár.

Neraňajkovanie

Takéto ne/raňajkovanie vedie následne k zníženiu energie, pre človeka sa stáva náročné sústrediť sa a stáva sa až mierne podráždený.

Znie vám to povedome? 😊 Ak ste sa pri čítaní týchto riadkov našli a zvažujete, že by ste to chceli zmeniť, ale neviete kde presne začať, nebuďte frustrovaní.

Návod ako si poradiť s raňajkami a z čoho si ich pripraviť je vzdialený len na jeden KLIK.

KLIK na návod 🙂

Tie, ktoré ma sledujete viete, že som veľký fanúšik smoothie a mávam ich aj na raňajky. Sú skvelé, ľahké a rýchle.

No mnohé z vás mi písali aj to, že smoothie sú síce fajn, ale na raňajky by mali radšej niečo, do čoho by mohli trošku „zakusnúť“ 😊 a nielen vypiť.

Čo teda jesť na raňajky?

Mám taktiež rada rôznorodosť a s raňajkovým menu sa dá naozaj pekne vyhrať. Dnes si ukážeme zopár raňajkových typov a povieme si prečo sú nielen dobré pre naše chuťové poháriky, ale aj pre naše telo.

Obilniny na raňajky pre viac energie

Napríklad ovsené vločky, buď vo forme kaše alebo neupravené, tak isto si môžete  pochutiť i na kukuričných lupienkoch. Samozrejme, že  ich nebudete jesť samé.

Skombinovať ich môžete s ovocím, ktoré dodá vločkám prirodzenú sladkosť a obohatí ich o ďalšie vitamíny. Ide o jahody, hrušky, grep, jablká, broskyne, banány, sušené hrozienka.

Raňajky plné energie

Skvelou voľbou sú teda nesladené ovsené vločky s jahodami. Množstvo ani nespomeniem, pretože tu sa obmedzovať naozaj nemusíte. Len pre info – miska ovsených vločiek a jahôd je veľmi sýta.

Ďalšou možnosťou sú pšeničné otruby s grepom alebo nesladené müsli so sušenými hrozienkami a nastrúhaným jablkom.

K obilninám s ovocím pridajte ešte zopár lyžičiek jogurtu a pomleté semienka (napr. ľanové, alebo sezamové) sú skvelým zdrojom bielkovín, esenciálnych mastných kyselín a vlákniny.

Semienka dodajú jedlu chuť a vďaka tomu, že obsahujú esenciálne mastné kyseliny, ktoré naše telo potrebuje, nebudete mať tendenciu získavať ich z menej vhodných potravín. 

Vajíčkové raňajky

Aj keď je pravda, že polovica kalórií vo vajciach pochádza z tuku, závisí konkrétny druh tuku na tom, čím bolo dané kura kŕmené. Väčšina vajíčok pochádza od sliepok z veľkochovu.

Keby ste vedeli, ako sú nezdravé, asi by ste už vajíčka bohaté na takéto tuky už nechceli. Na trhu našťastie existujú i vajíčka od hydiny z voľného chovu, ktorá je kŕmená stravou bohatou na omega-3 mastné kyseliny.

Napríklad ľanovými semienkami. Omnoho lepšie sú pre vás teda buď takéto vajíčka, alebo organické.

Vajíčkové raňajky

K vajíčkam je vhodné pridať napríklad kváskový žitný chlieb, pšeničný celozrnný chlieb s vysokým obsahom vlákniny.

3 recepty na skvelé a výživné raňajky

Údený losos a miešané vajíčka s pažítkou

V miske našľahajte 4 stredne veľké vajíčka s pomletým čiernym korením. V malej panvici na miernom ohni rozohrejte 2 lyžičky kokosového oleja a postupne pridávajte vajíčka.

Pomaly miešajte, aby sa vajíčka dobre premiešali. Akonáhle budú vajíčka temer tuhé, ale stále šťavnaté, odstavte ich.

Posypte 2mi lyžičkami nasekanej pažítky a podávajte s malým kúskom lososa. Táto porcia je pre dvoch ľudí, ktorí vďaka týmto skvelým odštartujú svoj deň naplno.

Losos a miešané vajíčka – úžasný štart dňa

Müsli s mastným kyselinami

Premiešajte cca 100g ovsených vločiek, 50g pomletých mandlí, 2 lyžičky tekvicových semienok, 2 lyžičky jemne nasekaných makadamových orechov, 2 lyžičky slnečnicových semienok, 2 lyžičky xylitolu alebo medu.

Zmiešajte s mliekom alebo sójovým mliekom.
Táto porcia je pre dvoch hladošov.

XYLITOL – je typ sladidla. Je to zdravá alternatíva cukru. Môžete ho kúpiť v zdravom obchode.

Jadrá orechov a semená – top potraviny na energiu

Ovocné müsli

Na panvici ohrejte jednu lyžičku kokosového alebo olivového oleja a pridajte jednu lyžičky xylitolu a 50g ovsených vločiek.

Tri minúty miešajte, pokiaľ nebudú zľahka dozlatova a dochrumkava osmahnuté. Pridajte 1 lyžičku mandlí a 1 lyžičku jemne nasekaných makadamových orechov. Varte 2 minúty.

Odstavte a primiešajte 1 lyžičku tekvicových semienok a 1 lyžičku pomletých mandlí. Táto porcia je pre dvoch ľudí.

Musli s ovocím – určite posunie energiu na inú úroveň

Pár pikošiek na záver

Pevne verím, že si budete mať z čoho vybrať a teraz už máte možnosť aj nakombinovať tie tekuté raňajky s niečím, do čoho môžete zakusnúť 😊.

Určite mi dajte vedieť, ako vám chutilo a čo vám je na raňajky viac po chuti. Smothie? Alebo niečo pod zub? Alebo na striedačku? Ja v tom mám jasno. A čo vy? 😊

Ak chceš skúsiť ešte viac možností, nakombinovať viac chutí, odporúčam ti mrknúť na ebook o raňajkách.

CHCEM vyskúšať zdravé a výživné raňajky

A na úplný záver vám poviem, že nasledujúce týždne sa máte na čo tešiť. Ak ste doteraz hľadali cviky, recepty, motiváciu, návody … na rôznych miestach, UŽ NEMUSÍTE.

Bude tu niečo mega komplexné a všetko na jednom mieste, pod jednou SUPERLADY strechou a … Viete čo, nebudem prezrádzať, všetko sa včas dozviete.

A ak ste ešte neni medzi skvelými Superladies ženami, určite sa pridajte do našej SUPERLADY komunity. Už sa na vás teším.

Krásny jarný deň praje Evka.

P.S. Raňajkám zdar. 😊

Evka Petrovičová
Pomáham ženám chudnúť a stať sa najnovšou verziou ženy- SUPERLADY. Mojím cieľom je pomôcť ženám schudnúť raz a navždy, BEZ JOJO EFEKTU a aby sa naučili milovať svoje telo bez žiadnych výčitiek.
Komentáre
  1. Miloslava Kadaníková píše:

    Evičko, pravidelně sleduji Vaše videa a musím říci moc se mi líbí komentáře, různé rady a také hlavně Vaše recepty, ráda si je také připravuji, moc děkuji za inspiraci, přeji Vám hodně zdravíčka, Miluš

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů