Objav silu pravidelného stravovania

Poznáte to. Mnoho ľudí sa po rozhodnutí stravovať sa zdravšie, upriami na veľmi veľa detailov. Napríklad nutričné hodnoty potravín, množstvo nutričných hodnôt v potravinách, porcie, gramy, kalórie …..
STOP, STOP, STOP.

Už teraz som vás určite vystrašila touto skutočnosťou. Áno, zbytočne si to komplikujeme. Teraz vám poviem dobrú správu. Nemusí to byť tak náročné  a ani to náročné  nie je 🙂

Všetky hore spomenuté veci sú dôležité, ale ešte dôležitejšie je pravidelné jedenie.

Určite poznáte príslovie: „Pre stromy nevidíme les!“. Sústreďujeme sa na mikrodetaily, ale nevidíme tú hlavnú podstatu zdravého stravovania.

Zdravé a čerstvé potraviny sú jednoznačne základ, no ešte dôležitejšie je tomu celému dať trošku systému a pravidelnosti.

Jesť vyvážené jedlá a jesť ich pravidelne je alfa a omega zdravého stravovania.

Jeden z najlepších tipov, ktorý vám môžem dať je dodržiavať PRAVIDELNÉ STRAVOVANIE. Jesť pravidelné a vyvážené porcie.

Pravidelné jedlá majú mnoho benefitov. Niektoré ženy vynechávajú jedlá napríklad kvôli tomu, aby znížili počet kalórií za deň, alebo nestíhajú, alebo nemajú prístup k jedlu v práci a doma si ho nepripravili vopred.

Uf, nevhodný prístup a hlavne akonáhle toto začnete robiť milé dámy, časom sa dostaví známy kamoš JOJO EFEKT. A to predsa nechceme.

JOJO EFEKT

Vynechanie jedál môže viesť

  • K zvýšeniu chuti na sladké – budete mať zvýšenú chuť maškrtiť
  • K nočnému maškrteniu – vaše telo si bude žiadať energiu, ktorú ste mu nedopriali počas dňa.
  • K nedostatku energie, strata koncentrácie, neschopnosť sústredenia
  • K neustálemu, neuspokojenému pocitu hladu, dokonca až k hnevu a nervozite

Máte toto za potreby drahé Superladies? Odpovedzte si samé 😊

Najlepším možným spôsobom ako tomuto predísť je nastaviť si pravidelnú rutinu. Môže sa stať, že niektoré dni sa bude trošku líšiť, ale bude to skôr výnimka, než pravidlo. Vaša rutina bude nastavená a hotovo 😊

Najlepší scenár je jesť 4-6 vyvážených jedál denne. Dodá vám to energiu a vaše telo bude mať dostatočné množstvo paliva na fungovanie medzi jedlami.

Palivo pre vaše telo

Vedeli ste, že dokonca niekedy je zdravé urobiť si aj taký mini pôst v rámci detoxu? Ale opatrne a určite v prípade zdravotných ťažkostí neskúšajte, alebo konzultujte s lekárom.

Tak a teraz zopár bodov, prečo sa oplatí jesť pravidelne

  • Pravidelné jedlo dodáva energiu počas dňa
  • Minimalizuje sa pocit hladu a maškrtenia
  • S pravidelnou stravou vás časom už ani nenapadne potajme vytiahnuť nezdravú maškrtu zo zásuvky
  • Pravidelné jedlo, ktoré je pripravované z čerstvých potravín, dodáva telu vitamíny, ovplyvňuje náladu, sústredenosť
  • Prezradím vám ďalšiu úžasnú vec o pravidelnej strave. Ak sa naučíte stravovať sa pravidelne +/- v podobnej dobe počas dňa, vaše telo sa časom samé začne hlásiť, že je hladné. Bez ohľadu na to, či sa dívate na hodinky alebo nie. No nie je to geniálne? Ja stále tvrdím, že telo je múdre.
  • Nikdy nechoďte robiť veľký potravinový nákup hladné!!! A to je teraz fakt. Nielenže kúpite úplne niečo iné, čo je mimo vášho zdravého zoznamu, ale máte tendenciu kúpiť toho aj veľa a do košíka šupnete už skôr polotovary, pretože tie sú rýchlo pripravené, pretože vy ste hladné a chcete jesť HNEĎ. Chápeme sa 😊 ? Pravidelne jedzte a potravinový nákup choďte urobiť až potom.

Vyššie som už načrtla aj dôvod, prečo niektoré vynechajú jedlo.

„nestíhajú, alebo nemajú prístup k jedlu v práci a doma si ho nepripravili vopred“

Presne tak. Toto počúvam často. Viem, že si to vyžaduje čas, ale ruku na srdce dámy: Chceme výsledky, alebo výhovorky?

Čo chceš ty? 🙂

Ak sme sa raz rozhodli, že nášmu telu budeme dávať dobré veci, tak toto nemôžeme nechať na náhodu. Je nevyhnutné urobiť si návyk pripravovať si jedlo doma.

Nespoliehať sa na automaty s bagetami, na fast foof, na reštaurácie na donášku … Nenechávajte veci na náhodu PREVEZMI ZODPOVEDNOSŤ

Vystúp zo zóny komfortu a priprav si jedlo do práce. Nehovor, že sa to nedá. Pamätaj, Kde je problém, tam je riešenie 😊

Nevynechávajte jedlá len preto, že sa bojíte kalórií. Kalórie sú vaše kamarátky. Ale pozor! Aj kamarátky môžete mať mrchy a tie super, na ktoré sa viete spoľahnúť.

S kalóriami je to to isté. Sú dobré a zlé kalórie. Len úplne v skratke a jednoducho na vysvetlenie, pretože toto je téma na ďalší článok 😊

Zlé kalórie sú napríklad

biele pečivo, sladké dobošky, cestoviny vo veľkom množstve ….. Sú to takzvané prázdne kalórie, ktoré nás zasýtia len na veľmi krátku dobu a telo z nich nedostane veľa živín. Tak, máme predstavu 😊

Dobré  kalórie

Sú tie, ktoré nám zaženú hlad na dlhšiu dobu a telo má z nich vitamíny a dobrú energiu. Napríklad: celozrnná ryža, ryba, strukoviny, zelenina, orechy …

Ja verím – VIEM, že nám postupne vzniká a rastie KOMUNITA úžasných, múdrych a zodpovedných žien – Superladies.

Sú to ženy, ktoré neprehadzujú zodpovednosť na iných (napr. v reštike nemali v menu nič zdravé tak som si musela dať to, čo ponúkajú), ženy, ktoré sa rozhodli a prevzali zodpovednosť za SVOJE ZDRAVIE.

Ak ste zmätené, alebo ste sa rozhodli začať so zdravím stravovaním a neviete ako na to, určite neváhajte ani minútu a pridajte sa k ďalším skvelým ženám, ktoré nepoznajú výhovorky a majú výsledky.

Pridajte sa do Superlady komunity

Dajte mi vedieť dámy, ako vyzerá vaša denná stravovacia rutina.
Zaujíma ma aj to, či preskočíte jedlo a prečo.
Jedávate aj prázdne kalórie?
Pripravujete si jedlo doma?

Už sa teším na vaše odpovede krásky.

Krásny jarný deň skvelé a zodpovedné Superladies.

Vaša Evka 😊

Evka Petrovičová
Pomáham ženám chudnúť a stať sa najnovšou verziou ženy- SUPERLADY. Mojím cieľom je pomôcť ženám schudnúť raz a navždy, BEZ JOJO EFEKTU a aby sa naučili milovať svoje telo bez žiadnych výčitiek.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů