Toto určite z vášho jedálnička NEVYNECHAJTE – Vaše telo to potrebuje

Zdravie je alfa a omega, obzvlášť v dobe, v ktorej sa nachádzame. Ak ste doteraz dávali vaše telo a zdravie až na druhé alebo tretie miesto, práve teraz je čas na regeneráciu a výživu od hlavy až po päty. 

Zdravie vás vôbec nemusí stáť majland.

Niektoré z vás možno začali kalkulovať, čo všetko potrebujú na tú regeneráciu nakúpiť 😊 Nepanikárte! Zdravie vás vôbec nemusí stáť majland.

Dnes podebatujeme o super PROTEÍNE, ktorý má schopnosť regenerovať, vyživovať nielen svaly, ale i orgány  a ….

Ale viete čo? Poďte stráviť so mnou pár minút a prečítajte si, prečo vaše telo POTREBUJE PROTEÍN a prečo ho za žiadnu cenu nevynechávajte z vášho jedálnička.

Ďakujem vám, že ste týchto pár minút venovali mne a sebe 😊 Počas tejto pauzičky vám naservírujem:

  • zoznam zdrojov, kde všade sa nachádza PROTEÍN,
  • ako si pripraviť rýchly pokrm s vysokým obsahom proteínu
  • a tiež sa s vami podelím, aký proteín priam zbožňujem 😊

Proteín alebo ak chcete bielkoviny, konzumujeme v nejakej forme každý deň.

Konzumujeme ho aj vo vyššej a v nižšej kvalite. Mimochodom, ak chcete kvalitné a mňam bielkoviny, odporúčam moju srdcovku a tou je proteínový prášok.

ÁNO CHCEM EVKIN OBĽÚBENÝ PROTEÍN

Prečo odporúčam určite zaradiť bielkoviny do jedálnička a nevynechať ich ani jeden deň:

  • Poskytujú zdroj energie
  • Udržuje imunitný systém v optimálnej “kondícii”
  • Urýchľuje regeneráciu po športovom výkone
  • Podporuje rast a vývoj u detí
  • Redukuje riziko výskytu cukrovky a srdcovo cievnych ochorení
  • “Palivo” pre mozog
  • Udržiava hormóny v rovnováhe – posilňuje odolnosť voči stresu, úkosti, depresii
  • Skvelý pomocník pri tvarovaní postavy
  • Podporuje rast svalov – olala – za mňa určite áno 😊
  • Podporuje obnovu tkanív

Konzumáciou kvalitných bielkovín neovplyvňujeme naše telo len zvnútra, ale i zvonka. Náš vzhľad. Bielkoviny zlepšujú stav pokožky, vlasov, svalov.

Áno drahé Superladies, bielkoviny sú jednozančne povinnou výbavou vo vašich kuchyniach.

A dovolím si tvrdiť, že aj povinná výbava i vo vašej kabelke 😊 Ja mám proteínovú tyčinku alebo proteinový nápoj stále po ruke. O.k. Mám veľkú kabelku 😊

Bielkoviny delíme na živočíšne a rastlinné

Živočíšne bielkoviny

Živočíšne bielkoviny sú ako ja zjednodušene hovorím všetky čo sú od “zvieraťa”

Ryby – ideálne nielen ako príjem bielkovín, ale i ako výživa mozgu. Odporúčam lososa, sardinky, tresku, pstruha. Zámerne som spomenula tieto ryby, pretože sú dostupné aj na slovenskom trhu.

Mlieko, mäso, vajcia – vaječné bielka sú excelentným zdrojom bielkovín.

Hydina – Kuracie prsia – jedno z jedál, ktoré je top čo sa týka obsahu bielkovín. Viete, čo tvorí veľkú časť jedálnička vrcholových kulturistov?

Áno – kuracie prsia, kuracie prsia, občas nejaká tá morčacinka a opäť kuracie prsia 😊


Mliečne výrobky – syry, jogurty

Cottage cheese – typ syra, ktorý má nízky obsah tuku a kalórií. Je bohatý na vápnik, selén, vitamin B12, vitamin B2.

Grécky jogu – Svojou hustou konzistenciou je skvelý do drezingov a dipov.

Chudé hovädzie mäso – Veľmi vysoký obsah bielkovín, železa, vitamínu B12.
Nízky obsah kalórií.

Rastlinné bielkoviny

Všetky, ktoré pochádzajú z rastlín.

Strukoviny – fazuľa a hrach nielenže majú vysoký obsah bielkovín, ale i vysoký obsah vlákniny. Skvelá kombinácia že? 😊

Tofu a sojové produkty – sú skvelou alternatívou červeného mäsa. Vysoký obsah bielkovín, nízky obsah tuku.

Dajte si výzvu – napríklad jeden deň bez mäsa. Rastlinné bielkoviny sú zvyčajne lacnejšie, než živočíšne, takže sú dobré nielen pre vás – vaše zdravie, ale i pre vašu peňaženku.

Orechy a semená – opäť vysoký obsah bielkovín, vlákniny a dobrých tukov.

Odporúčam pridať do šalátov, alebo len tak “zobkať”. (Mandle, Pistácie, Arašidy) POZOR! Nesolené a max. dve hrste denne.

Ovsené vločky, brokolica, Quinoa, šošovica tekvicové semienka, ružičkový kel, Proteinový prášok – skvelý a chutný zdroj.

Vymenovala som zopár super jedál bohatých na bielkoviny. Strava má byť pestrá a rôznorodá. Každá bielkovina, či už živočíšna alebo rastlinná má svoj význam.

Môže sa zdať, že vegetariáni to majú o kúsok náročnejšie, ale nie je tomu tak. Očividne existuje mnoho variácií a alternatív.

Ideálne je rozdeliť si príjem bielkovín rovnomerne počas celého dňa. Nejesť veľkú porciu naraz.

A na záver môj rýchly a MŇAM typ na proteínový shake.

Rýchly typ na večerný proteínový shake

  • 0,2l kefír ( alebo rastlinné mlieko)
  • 1 odmerka proteínu
  • 1 čl chia semienka
  • hrsť baby špenátu

PRIDÁVAJTE KVALITNÉ BIELKOVINY DO VAŠEJ STRAVY

Dajte mi vedieť, ako chutilo 🙂 Prajem krásny zvyšok dňa.

Vaša Evka
Evka Petrovičová
Pomáham ženám chudnúť a stať sa najnovšou verziou ženy- SUPERLADY. Mojím cieľom je pomôcť ženám schudnúť raz a navždy, BEZ JOJO EFEKTU a aby sa naučili milovať svoje telo bez žiadnych výčitiek.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů